​آخ دستم. هنوز هم درد می کند. چند هفته پیش هنگام تکه کردن گوشت، انگشت اشاره ام را بریدم. خیلی  طول کشید تا کاملا خوب شد. اما هنوز هم بعد از کلی مرهم گذاشتن، درد میکند. جای بریدگی هم که تا پایان عمر همراهم میماند. این نتیجه بی دقتی است. اگر حواسم را جمع میکردم هیچ وقت این جای بریدگی روی دستم نمیماند.

با خودم فکر میکنم ؛چقدر روحم از این جاهای زخم دارد و چقدر درد میکند و من متوجه نمیشوم. با اینکه بعد از هر گناهی توبه کردم و سعی کردم که دیگر آنرا تکرار نکنم اما جای این گناهان بر روح و روانم مانده است. و این همان اثر وضعی گناه است. که متوجه نمیشویم.

در سوره اعراف آیه ۲۴ خداوند به حضرت آدم میفرماید: از بهشت خارج شوید و در زمین فرود آیید که در آن زندگی میکنید و میمیرید و از آنجا  برای حساب بر انگیخته میشوید. در تفاسبر آمده است :این اثر وضعی ترک اولی آدم بود؛با وجود اینکه توبه او مقبول شده بود اما همچنان اثر وضعی آن به قوه خود باقی مانده بود و این یعنی گناه علاوه بر اینکه یک اثر طبیعی دارد و آن کیفر و مجازات گناه میباشد؛ یک اثر وضعی هم دارد که ما متوجه آن نمیشویم.

خدایا ما نمی فهمیم،ناآگاه هستیم و از اثرات گناه بر خود و نسل و جامعه مان خبر نداریم. خدایا به جلال و جبروت ما را ببخش و بیامرز.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: السلام علیک یا امیرالمومنین [عضو] 
5 stars

سلام علیکم.
واقعا به نکته ی ظریفی اشاره فرمودید.
متن تون عالی بود. موید باشید ان شاء الله

1397/03/07 @ 06:41
نظر از: اله صوفی [بازدید کننده]
اله صوفی
5 stars

سلام خواهر جان طاعات و عباداتتون مقبول درگاه حق
زیبا و آموزنده بود.
التماس دعای فراوان.

1397/03/04 @ 19:20


فرم در حال بارگذاری ...